U mnie: Kickboxer, Lwie serce, Podwójne uderzenie, Nagła śmierć, Krwawy sport. A jak u was?
1. Lwie Serce
2. Kickboxer
3. Universal Soldier
4. Nieuchwytny cel
5. Podwójne uderzenie
6. Uciec ale dokąd
7. Maksimum ryzyka
8. Strażnik czasu
9. Wykonać wyrok
10. Nagła śmierć
U mnie:
Podwójne uderzenie
Lwie serce
Krwawy sport
Nagła śmierć
Kickboxer i Nieuchwytny cel razem, aczkolwiek rola złego w niezniszczalnych 2 też świetna była
Filmy, w których pokazał, że umie nie tylko kopać.
1. Lwie serce
2. Nieuchwytny cel
3. Niezniszczalni 2
4. Replikant
5. Uciec, ale dokąd.
1. Krwawy sport (film od którego zaczęły mnie fascynować sztuki walki)
2. Kickboxer (świetny klimat oraz muzyka, podobnie jak w "Krwawym sporcie")
3. Lwie serce
4. Uciec ale dokąd
5. Nieuchwytny cel
I jeszcze wspomnę o "Podwójnym uderzeniu" oraz "Uniwersalnym żołnierzu". Ogólnie czym starsze filmy z Van Dammem, tym lepsze.
1.Krwawy sport / Skazany na piekło /Wykonać wyrok /Lwie serce
2.Nieuchwytny cel /Kickboxer
3.Podwójne uderzenie
4.Uciec al dokąd
5 Universal soldier
1. Krwawy Sport
2. Kickboxer
3. Lwie Serce
4. Podwójne uderzenie
5. Quest
Wyróżnienia: Uniwersalny żołnierz. Maksimum Ryzyka, Nieuchwytny cel, Uciec, ale dokąd, Wykonać wyrok - również bardzo solidne kino akcji.
Dla mnie zawsze numerem 1 będzie Krwawy sport. Moja Kaseta VHS nie wytrzymała ciągłego oglądania tego filmu heh :P Dalej w kolejności:
2. Lwie serce
3. Uciec, ale dokąd?
4. Wykonać wyrok
5. Strażnik czasu
Identycznie bym wskazal, ewentualnie Time Cop na 4, a Wykonać Wyrok na 5tym. Szacun za podwójne role w Podwójnym Uderzeniu i Replicant.
U mnie i innych obywateli, każdy film z jego udziałem to królewska kaszanka, z cebulką.. No bo, jak inaczej?
Pierwsza trojke moge podac bez problemu.
1. Lwie serce
2. Krwawy sport
3. Straznik czasu.
Pozniej juz jest ciezej, bo zbyt wiele jego filmow lubie, ale...
4. Quest
5. Uciec ale dokad
Nie sądzę, by miał lepsze filmy od tej 5 patrząc obiektywnie.
W świetnej formie był jeszcze np:
Bez odwrotu 1986, Cyborg 1989, Podwójne uderzenie 1991, ale te filmy są słabsze od tych ww.
Cyborg miał fajny klimat i świetną ścieżkę dźwiękową. Ale reszta dość przeciętna.
Quest moim zdaniem mocno odstawał od Krwawego sportu i Kickboxera.
Był bardzo sztywny i nudnawy. Zero klimatu.
Zgadza się ,Van Damme miał świetne filmy tak gdzieś do 1993 roku ,póżniej już była forma spadkowa .Może jeszcze dobre było ,,Maksimum Ryzyka ,, Jego szczytowy okres to lata 1986 -1993 ,a właściwie 1988 -1993 .
Zgadzam się z tym 1988-1993 :
(Krwawy sport 1988, Kickboxer 1989, Cyborg 1989, Lewie serce 1990, Wykonać wyrok 1990,
Podwójne uderzenie 1991, Uniwersalny żołnierz 1992, Nieuchwytny cel 1993)
Potem było już gorzej.
Street fighter 1994, Strażnik czasu 1994, Nagła śmierć 1995, Quest 1996, Ryzykanci 1997,
Za ciosem 1998, Replikant 2001 itp to już nie było to. A im dalej tym gorzej.
Powtórzył to jeszcze w Maximum ryzyka i Replikancie.
Dziwne, że jeden aktor zagrał podwójną rolę 3 razy w karierze.
Ostatnio Tom Hardy zagrać musiał podwójną rolę w "Legend"
Dlatego uważam Jeana nie tylko za "kopacza" idealnego do kina akcji, ale też za całkiem zdolnego aktora, w Niezniszczalnych też doskonale zagrał tę negatywną postać, przyznam, że tam wypadł najlepiej z całej ekipy
Jak dla kogo, mi Quest bardzo przypadł do gustu, właśnie świetny klimat jak dla mnie. Ogólnie to dla mnie najgorsze były te gdzie grał jakieś mniejsze role (oprócz Niezniszczalnych 2) np. Oczy Smoka.
1.Cyborg
2.Uniwersalny żołnierz: Dzień odrodzenia
3.Nieuchwytny cel
4.Krwawy sport
5.Kickboxer
Tak to wygląda na chwilę obecną. Oprócz tego w mojej czołówce są też: Replikant, Aż do śmierci, Uniwersalny żołnierz: Regeneracja, Krzyżowy ogień. Zdaje się, że wygląda to nietypowo jak na fana Van Damme'a, niedługo będę odświeżał jego filmografię.
Może być:) Ja bym może nieco kolejność zmienił:) ale faktem jest, że sporo fajnych filmów akcji nagrał i trudno czasem wybrać ten top, Pozdrawiam!
Krwawy sport
Kickboxer
Uniwersalny żołnierz
Bez odwrotu
Lwie sercet
Nieuchwytny cel
Cyborg
Quest
Replikant